Strona główna Przemyślenia Czy warto jeść grzyby?

Czy warto jeść grzyby?

5 min czytania
Możliwość komentowania Czy warto jeść grzyby? została wyłączona
0
39

Grzyby chronią przed wysokim poziomem cholesterolu, rakiem piersi i rakiem prostaty, a także cukrzycą. Pomagają również w utracie wagi i zwiększają siłę układu odpornościowego.

Niższy cholesterol

Grzyby dostarczają chudego białka, ponieważ nie zawierają cholesterolu, ani tłuszczu i zawierają bardzo małe ilości węglowodanów. Błonnik i niektóre enzymy w nich zawarte pomagają obniżyć poziom cholesterolu. Ponadto chude białko pomaga spalić cholesterol.

Leczenie anemii

Pacjenci z niedokrwistością charakteryzują się niskim poziomem żelaza we krwi, co powoduje zmęczenie, bóle głowy, zmniejszoną czynność neuronów i problemy z trawieniem. Grzyby są dobrym źródłem żelaza, a ponad 90% odżywczego żelaza może zostać wchłonięte przez organizm, co sprzyja tworzeniu się czerwonych krwinek i pozwala zachować zdrowie.

Ochrona przed rakiem

Grzyby są bardzo skuteczne w zapobieganiu raka piersi i prostaty z powodu znacznej ilości beta-glukanów i sprzężonego kwasu linolowego, które mają działanie przeciwrakotwórcze.

Zapobieganie cukrzycy

Grzyby są idealnym wyborem dla diabetyków. Nie mają tłuszczów, cholesterolów i posiadają bardzo mało węglowodanów. Zawierają natomiast dużo chudego białka, witamin, minerałów, wody i błonnika.

Zdrowe kości

Grzyby są bogatym źródłem wapnia, który jest niezbędnym składnikiem odżywczym w tworzeniu i wzmacnianiu kości. Stały dopływ wapnia w diecie może zmniejszyć szanse na rozwój chorób, takich jak osteoporoza, a także może zmniejszyć ból stawów i ogólny brak ruchomości, związany z degradacją kości.

Absorpcja składników odżywczych

Witamina D jest stosunkowo rzadką witaminą, występującą w warzywach. Grzyby jednak ją mają. Ta witamina jest niezbędna do prawidłowego wchłaniania i metabolizmu wapnia i fosforu.

Wzmocnienie układu odpornościowego

Ergotioneina, silny przeciwutleniacz, obecny w grzybach, bardzo skutecznie chroni przed wolnymi rodnikami, a także wzmacnia układ immunologiczny. Grzyby zawierają naturalne antybiotyki (podobne do penicyliny), które hamują wzrost mikroorganizmów i inne infekcje grzybicze.

Niższe ciśnienie krwi

Badania różnych rodzajów grzybów wykazały, że zawierają one dużo potasu. Potas działa jako idealny środek rozszerzający naczynia krwionośne, rozluźniając w nich napięcie, a zatem obniżając ciśnienie krwi.

Większa absorpcja żelaza

Miedź jest bardzo korzystna dla organizmu i można ją znaleźć w grzybach. Może regulować i stymulować wchłanianie żelaza z pożywienia i właściwie go wykorzystywać.

Bogaty w selen

Selen występuje w dużych ilościach w grzybach i może korzystnie wpływać na zdrowie kości, zwiększając ich wytrzymałość i trwałość. Wzmacnia zęby, włosy i paznokcie.

Właściwości odchudzające

Dieta, zawierająca grzyby, jest idealna do utraty tkanki tłuszczowej i budowania masy mięśniowej. Grzyby pozwalają łatwiej pozbyć się zbędnych kilogramów, dlatego warto włączyć je do naszego jadłospisu.

O grybach wiele mówi blog altruismonline.com, który poświęcony jest tematyce żywieniowej i zdrowotnej

Załaduj więcej artykułów związanych
Załaduj więcej Jeronimo
Załaduj więcej Przemyślenia
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.

Sprawdź także

Skąd się wziął zakupoholizm?

Jedni ludzie tak po prostu kupują ubrania, kosmetyki i gadżety, kupują samochody, a dla in…