Strona główna Przemyślenia Czy warto jeść grzyby?

Czy warto jeść grzyby?

5 min czytania
Możliwość komentowania Czy warto jeść grzyby? została wyłączona
0
24

Grzyby chronią przed wysokim poziomem cholesterolu, rakiem piersi i rakiem prostaty, a także cukrzycą. Pomagają również w utracie wagi i zwiększają siłę układu odpornościowego.

Niższy cholesterol

Grzyby dostarczają chudego białka, ponieważ nie zawierają cholesterolu, ani tłuszczu i zawierają bardzo małe ilości węglowodanów. Błonnik i niektóre enzymy w nich zawarte pomagają obniżyć poziom cholesterolu. Ponadto chude białko pomaga spalić cholesterol.

Leczenie anemii

Pacjenci z niedokrwistością charakteryzują się niskim poziomem żelaza we krwi, co powoduje zmęczenie, bóle głowy, zmniejszoną czynność neuronów i problemy z trawieniem. Grzyby są dobrym źródłem żelaza, a ponad 90% odżywczego żelaza może zostać wchłonięte przez organizm, co sprzyja tworzeniu się czerwonych krwinek i pozwala zachować zdrowie.

Ochrona przed rakiem

Grzyby są bardzo skuteczne w zapobieganiu raka piersi i prostaty z powodu znacznej ilości beta-glukanów i sprzężonego kwasu linolowego, które mają działanie przeciwrakotwórcze.

Zapobieganie cukrzycy

Grzyby są idealnym wyborem dla diabetyków. Nie mają tłuszczów, cholesterolów i posiadają bardzo mało węglowodanów. Zawierają natomiast dużo chudego białka, witamin, minerałów, wody i błonnika.

Zdrowe kości

Grzyby są bogatym źródłem wapnia, który jest niezbędnym składnikiem odżywczym w tworzeniu i wzmacnianiu kości. Stały dopływ wapnia w diecie może zmniejszyć szanse na rozwój chorób, takich jak osteoporoza, a także może zmniejszyć ból stawów i ogólny brak ruchomości, związany z degradacją kości.

Absorpcja składników odżywczych

Witamina D jest stosunkowo rzadką witaminą, występującą w warzywach. Grzyby jednak ją mają. Ta witamina jest niezbędna do prawidłowego wchłaniania i metabolizmu wapnia i fosforu.

Wzmocnienie układu odpornościowego

Ergotioneina, silny przeciwutleniacz, obecny w grzybach, bardzo skutecznie chroni przed wolnymi rodnikami, a także wzmacnia układ immunologiczny. Grzyby zawierają naturalne antybiotyki (podobne do penicyliny), które hamują wzrost mikroorganizmów i inne infekcje grzybicze.

Niższe ciśnienie krwi

Badania różnych rodzajów grzybów wykazały, że zawierają one dużo potasu. Potas działa jako idealny środek rozszerzający naczynia krwionośne, rozluźniając w nich napięcie, a zatem obniżając ciśnienie krwi.

Większa absorpcja żelaza

Miedź jest bardzo korzystna dla organizmu i można ją znaleźć w grzybach. Może regulować i stymulować wchłanianie żelaza z pożywienia i właściwie go wykorzystywać.

Bogaty w selen

Selen występuje w dużych ilościach w grzybach i może korzystnie wpływać na zdrowie kości, zwiększając ich wytrzymałość i trwałość. Wzmacnia zęby, włosy i paznokcie.

Właściwości odchudzające

Dieta, zawierająca grzyby, jest idealna do utraty tkanki tłuszczowej i budowania masy mięśniowej. Grzyby pozwalają łatwiej pozbyć się zbędnych kilogramów, dlatego warto włączyć je do naszego jadłospisu.

O grybach wiele mówi blog altruismonline.com, który poświęcony jest tematyce żywieniowej i zdrowotnej

Załaduj więcej artykułów związanych
Załaduj więcej Jeronimo
Załaduj więcej Przemyślenia
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.

Sprawdź także

Liverpool pokona Napoli i wyjdzie z grupy Ligi Mistrzów?

Zbliża się jeden z najbardziej emocjonujących wtorków w tej edycji Ligi Mistrzów. Drużyna …